måndag 29 december 2008

Unite

Idag startade nyårskonferencen Unite. Jag anmälde mig som frivillig för receptionsarbete och har därmed spenderat eftermiddagen med att checka in tonåringar, oja mig över hur unga alla är (när var jag 13 bast senast, liksom??!), och pekat/visat/förklarat/klämt på armband tills tummarna rödnat - men allt detta i gemytligt sällskap!
Första passet blev en mjukstart på 4h.3o min., morgondagen bjuder på kvällspass, onsdag tillika nyårdafton 8-16 och torsdag avslutningsdag 9-14. Häremellan är tanken att jag ska övningsköra, åka en tur in till stan - ännu ingen almanacka inhandlad och stressen tar sig -, dricka te till en god bok och promenera. Rätt bra!

Det har varit riktigt schyst att vara användbar och behövd, en upplevelse man saknar som arbetssökande, inte -lös, och jag ser med glädje fram emot att sitta på min stol med människor runt omkring mig :)

Kom gärna och besök konferencen för många möten är gratis och öppna för allmänheten! Här finnes programmen för de olika dagarna.

Inga kommentarer: