måndag 5 maj 2008

Åland

Nu är jag hemkommen! Eller jag kom igår faktiskt, men så hann jag inte med allt då så först nu kommer det upp något här. (Jag dammsög sängen och bäddade rent, samt packade ur väskan.)
Åland var som Åland brukar vara på många sätt - kolungt (vi bor granne med dem), promenadvänligt (på grusvägar), och med den sedvanliga turen till Mariehamn (Ålands enda stad, även huvudstad, där jag absolut måste rekommendera Lilla Holmen där man tittar på och matar djur (som jag ju gillar!)) - och lite som Åland inte brukar vara - de håller på att bygga så nu är det plötsligt mycket mindre skog och fler hus än det ska vara, och så breddas vägen till "stan" så då är det grusat som gäller, och vädringsräcket som man spelar rundbadminton runt är borta (traumatiskat!) - men på det hela taget så gillade jag resan. Fint väder som alltid :)

Inga kommentarer: